הכן זוגיותך לחורף..  |  כוחן של הרשתות החברתיות  |  



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




 
המכללה לרפואה משלימה
רחל חודדוב
 
 

השפעות טיפול רפלקסולוגיה על הגוף חלק א'

מתוך הספר- יסודות הטיפול והאבחוןלימודי רפלקסולוגיה

של- רחל חודדוב  (עמודים11-14)
 בהוצאת – פרולוג
 
 
 כדי להבין את השפעת הטיפול הרפלקסולוגי על הגוף, יש לזכור ולהבין, שהגוף הוא מערכת תפקודית אחת. ברפלקסולוגיה כפות הרגליים, ידיים, הראש וכל איבר אחר, קשורים ומחוברים לאיברים האחרים בקשר גומלין של בנייה ושל הרס. למעשה, אין זה משנה דרך איזה איבר נבחר להתחבר, כדי ליצור קשר ולקבל תגובה מן הגוף. אנו, כרפלקסולוגים, בחרנו את כפות הרגליים והידיים מהסיבות הבאות:
 
* זהו איבר יחיד במינו, שדרכו ניתן לראות את יציבת הגוף ולהסיק מכך הרבה על מצבו הבריאותי של האדם.
 
*  רפלקסולוגיה של כף הרגל  והידיים הינם איברים קטנים יחסית, אך הם גדולים דיים, כדי שכפות ידינו יוכלו לעסותם וללחוץ עליהם בזמן קצת יחסית.
 
* טיפולי רפלקסולוגיה של כף הרגל  והידיים הם איברים בלתי מוצנעים, והאדם המקבל טיפול, חושף אותם ברצון וכמעט ללא מבוכה. כך קל יותר ליצור רגיעה והרמוניה בזמן הטיפול.
 
טיפול רפלקסולוגיה  ואחת ההשפעות החשובות, שאנו מפיקים מטיפול רפלקסולוגי של 45-60 דקות, הוא שיפור משמעותי ביותר של הסירקולציה (זרימת מחזור דם), שאת האפקטים שלה ניתן לחוש ולבדוק (שינויים בטמפרטורת הגוף, בלחץ הדם, בערנות ועוד). אם נבין כמה חשוב שהסירקולציה בגוף תזרום כשורה, נעריך עד כמה משמעותית עזרה זו.
 
רפלקסולוגיה ומחזור הדם מוביל מזון, חמצן, חומרי קרישה, הורמונים ועוד לכל חלקי הגוף. אותו מחזור דם גם מפנה את הפסולת מכל חלקי הגוף ומעביר אותן דרך הכבד והכליות אל מחוץ לגוף. שיפור בסירקולציה ישפר את הזנת הגוף ואת פינוי הפסולת ממנו.
טיפול רפלקסולוגיה ברמת גן
טיפול רפלקסולוגיה במרכזרפלקסולוגיה כף הרגל
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים