הכן זוגיותך לחורף..  |  כוחן של הרשתות החברתיות  |  



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




 
המכללה לרפואה משלימה
רחל חודדוב
 
 

ההיסטוריה של הרפלקסולוגיה

מתוך הספר-רפלקסולוגיה, יסודות הטיפול והאבחון. טיפול רפלקסולוגיה
עמוד -4-5
 
רפלקסולוגיה, בבואנו לחפש מאין התחילה הרפלקסולוגיה והיכן נולדה, עלינו להרחיק עד להולדתולימודי רפלקסולוגיה
של האדם הראשון. האדם בנוי כיחידה אחת, בעלת כוחות להתפתחות ולהתחדשות ואף לתיקון עצמה (התחדשות עור לאחר פציעה). אני מאמינה, שהרפלקסולוגיה היא אחת השיטות האינסטינקטיביות של האדם להקל על עצמו.
כשאנו מתבוננים בהתנהגות אוטומטית של אדם הסובל מכאבים, אנו רואים, שהוא לוחץ על המקום הכואב. כאשר לתינוק כואבת הבטן, מניחה האם את ידה באופן אוטומטי על בטנו ומעסה אותה.
רפלקסולוגיה כשאנו עייפים מלעמוד על רגלינו לאחר יום מפרך, אנחנו מתיישבים ומעסים את כפות רגלינו וזה נראה פשוט וטבעי בדומה לטיפול רפלקסולוגיה. מדוגמאות אלו ועוד רבות אחרות, ניתן ללמוד כיצד החלה שיטת ריפוי זו בדומה לטיפול בעזרת רפלקסולוגיה.
עדויות ראשונות על טיפול בעזרת רפלקסולוגיה ניתן למצוא בתחריט מצרי ממצרים העתיקה, בערך 2300 לפה"ס. בתחריט זה רואים מטפל ומטופל, והטיפול נעשה דווקא בכפות הרגליים בדומה לרפלקסולוגיה. כתב החרטומים מספר שהמטופל אומר "אל תכאיב לי והמטפל עונה "מעשיי יגרמו לך לשבח אותי".
אני זוכרת את סבתי, שהייתה מטפלת בכאבי הגרון שלי ושל אחי, כשהיא מעסה את האמה, משורש כף היד למעלה לכיוון המרפק, אותנו כילדים,הדבר הצחיק. היום אנו יודעים, שבגוף יש נקודות התייחסות מקבילות לאיברי הגוף, ואכן חלק זה מקביל לצוואר ולגרון.
כשרוצים לשחרר את הצוואר, ניתן להניע את מפרקי כף הרגל והיד כדי ליצור גמישות, שאת האפקטים שלה מרגישים דווקא בצוואר המשתחרר. מוזר, אך זו עובדה ! זה עובד ! ההסבר לכך הוא פשוט: כשלומדים את המכניקה של ההליכה ושל גמישותם של המפרקים, יקל עלינו להבין, מדוע נוקשות במפרקים גורמת לנוקשות צווארית ולהחזר עמוד שדרה הצווארי.
רפלקסולוגיה כמות שהיא היום התחילה בתחילת המאה הקודמת. ד"ר פיצגראלד, רופא אף אוזן גרון מקונטיקט, ארה"ב, שעבד בבתי –חולים בבוסטון, בלונדון ובווינה, התוודע לרפואה הסינית.
רפלקסולוגיה הסינים מדברים על בריאות ומחלה בשפה "שונה" משפת הרפלקסולוגיה. אחד המושגים החדשים הוא צ"יה-אנרגיה ויטאלית, כוח חיים, ומושג נוסף: מרדיאנים-קווי זרימת האנרגיה.
בניתוחים קלים שערך לחוליו במרפאתו, בדק ד"ר פיצגראלד את האפשרות , של אורך מרידיאן במקום כלשהו בגוף, ניתן יהיה להשפיע על מקום אחר בגוף (ואל לנו לשכוח, שבתקופתו לא היו חומרים מרדימים ומשככי כאב כמו היום), והוא אכן הצליח בכך. הוא קשר מסרקים ואטבים על פרקי אצבעות הידיים, המקבילים לאזור הפה והחניכיים, והצליח להקל את עוצמת הכאב בעזרת, עד שניתן היה לנתח את החולים. עם גילוי מרעיש זה המשיך ד"ר פיצגראלד לבדוק את האפשרויות הגלומות בגוף האנושי.
ניסיונותיו הבאים היו בכפות הרגליים בדומה לרפלקסולוגיה. הוא כינה את השיטה הזאת ריפוי אזורי (zone therapy).
הוא מצא ברגל אזורים שונים שדומה לרפלקסולוגיה, שכול אחד מהם השפיע על חלק אחר בגוף. לדבריו, קיימים בגוף 10 מסלולי אנרגיה, המתחילים בכפות הרגליים ומגיעים ערד לראש. בכול מסלול זורם כוח החיים, המשפיע על אותו איזור כך נולדה הרפלקסולוגיה.
את גילוייו בנושא רפלקסולוגיה ניסה להציג בכנס רפואי, אך הרופאים דחו אותו כי עדיין לא הייתה מוכנות לקבלת רעיונות חדשים. ממשיכת דרכו, יוניק אינגהם, היא שהפכה את הרפלקסולוגיה למה שהיא היום. היא בדקה את האפשרות, שניתן לטפל בגוף האדם כולו דרך קצותיהם של מסלולי האנרגיה של המרידיאנים, ואכן הצליחה בניסיונותיה. לאחר מכן בנתה יוניק את מפת  רפלקסולוגיה של הגוף על כפות הרגליים בעזרת רפלקסולוגיה, ומאז ניתן לראות  בעזרת רפלקסולוגיה את הגוף כולו משתקף כמו על ראי אמיתי ומדויק, בדומה לאפרכסת האוזן – אוריקולותרפיה-או לקשתית העין – האירידולוגיה. אלו הם אברים סומ.
קורס רפלקסולוגיה
 
לייבסיטי - בניית אתרים