הכן זוגיותך לחורף..  |  כוחן של הרשתות החברתיות  |  



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 




 
המכללה לרפואה משלימה
רחל חודדוב
 
 

טיפול בכאבי גב תחתון - הסודות שמאחורי הגב התחתון

רפואה משלימה, כאבי גב

כאבי גב הוא למעשה הגיבוי לרצון המוח, המוח חושב והגב הוא המבצע.

המוח אוסף נתונים מבחוץ ומתוך הגוף מעבד אותם ומקבל החלטות לפעולה. ההחלטות הם רבות והמוח משתמש בכל הקיים באדם כדי לפעול למטרותיו.
בין ההחלטות המושתתות על מסקנות קצרות טווח או ארכות טווח, הן יציבת הגוף ומתח שרירים.

לאורך הגב ישנם שישה מרכזי אנרגיה הנקראים צ'אקרות. ה'אקרות ממוקמות בתוך עמוד השדרה  כמקלעות עצבים. כל מקלעת כזו אחראית על פלח גוף אברים ושרירים ספציפיים.

המקלעת היושבת באזור העצה, בגב התחתון אחראית על אזור שרירי העכוז, איברים מפני פסולת, כלי דם לאזור הרגליים, הזרמת נוזלי הלימפה מכפות הרגליים למעלה ויציבת הגוף בעמידה על כפות הרגליים.
מקלעת עצבים זו מהווה חלק ממערכת העצבים האוטונומית והיא פועלת במצבי רגיעה.

כשאנו מאויימים, תפקוד איברים אלו בירידה והאנרגיה מופנית למקלעת השמש. תפקידה של מקלעת השמש לדרוך את הגוף למול מצבי דחק.

לפי תורת הצ'אקרות, תפקיד מרכז האנרגיה התחתון הוא שמירה על יצר הקיום, שמירה על צורכי הגוף הפיזי לטווח ארוך. האנרגיה מושקעת בבניית הגוף ופינוי הפסולת.

הגוף נחלק לשני חצאים עליון ותחתון:

חצי הגוף התחתון מתפקד ככלי מקבל אנרגיה לבניית הגוף וניקיונו, ואילו החצי העליון מתפקד כמוציא אנרגיה לפעילויות שמחוץ לגוף, כמו דיבור, עבודה פיזית, התנהלות בין אנשים ועוד.

כאבי גב תחתון מעידים על תקופה ממושכת של מלחמה החוצה, על חשבון בניית הגוף פנימה.

אם נבחן כיצד בנוי יום טיפוסי בחיינו, נבין שרוב הזמן אנו בעצם דרוכים ואפילו נלחמים למען המקום שלנו, בין אם זה על הכביש או מקום העבודה, בלימודים או במשפחה.

סביר להניח שאם רוב אוכלוסיית מדינת ישראל סובלת מבעיות כאבי גב תחתון הרי שהתנהלות בחיי היום יום היא דרך חיים של דחק, איום מתמשך ורצון עז לפעול כלפי חוץ.
אפשר לראות כמה הספיקה מדינה כל כך צעירה בזמן כל כך קצר! יש לזה מחיר!


תפקידי השריר, בין היתר, הם הנעת השלד ושמירה על האיברים הפנימיים.
שרירי הגב התחתון, במצב של כאבים, מקוצרים בדרך כלל ונוקשים.
במצב זה השרירים:

  א.   עונים לדרישת המוח להשקיע אנרגיה החוצה על חשבון הגוף פנימה. (זוקפי 
        עמוד השידרה מקוצרים ומעכבים פעילות של אותן החוליות לגבי האיברים
        שבשליטתם).

  ב.   שומרים על האיברים הפנימיים המוחלשים, בעקבות מתן אנרגיה לטובת חצי
        הגוף העליון.

  ג.    מחזיקים את פלח הגוף התחתון מקריסה עקב חסך באנרגיה.
        במצב מתמשך אנשים מדווחים:
                        - "אין לי כוח לעמוד על הרגליים".
                        - "הרגליים לא סוחבות אותי".
                        - "אני כבד".
                        - "יש לי פיק ברכיים".

טיפול בכאבי גב תחתון חשוב לציין שמצב כזה של ניצול משאבי הגוף הפנימיים החוצה לטווח ארוך יביא את הגב התחתון להתשה כאבי גב, ומשם הדרך לפריצות דיסק קצרה נזק וכאבי גב.


כאבי גב תחתון היבט נוסף לגב תחתון:

גב התחתון הוא החלק הנמוך ביותר והקרוב ביותר לאדמה ובשל כך חלים עליו גם חוקי טבע:

כוח הכבידה - הוא חוק טבע הגורם לכל דבר להימשך אל האדמה. היות וגופנו מורכב ברובו ממים, הרי שתמיד ימשכו הנוזלים למטה, אל האדמה.

כאבי גב תחתון שהגב התחתון חסר באנרגיות, הוא אינו מסוגל, באופן מלא, למשוך נוזלים מכפות הרגלים כלפי מעלה ולכן יתכנו גם ורידים נפוחים ונוזלי לימפה גדושים.

הארקה - גופנו מתפקד כמעין סוללה, וככזה, גם בגופנו ישנם 2 קטבים; חיובי ושלילי. הקוטב השלילי נמצא באזור הגב התחתון, ותפקידו לינוק את החשמל העודף מהגוף החוצה דרך כפות הרגליים אל האדמה ולבצע הארקה.
במצב של חולשת הגב התחתון, גם ההארקה אינה מתבצעת כראוי וחשמל עודף נשאר במערכת. מצב זה גורם לעצבנות פנימית ולעייפות הניראית 'כאילו ללא סיבה'. (במקרה זה, ללכת מומלץ ללכת יחפים על אדמה).

הדרך לעזור לבעיית כאבי גב תחתון היא, בראש ובראשונה, להיות מודע לבחירות המוח שלנו איך לנהל את חיינו. רצוי לשים דגש לבניית הגוף ולמלאו באנרגיה, לא פחות מהוצאת האנרגיה.

עלינו לברוא מחדש את התנהלותינו בחיים. יש להבין את המחיר הכבד אותו אנו משלמים על אורח חיינו, ואולי לברוא מציאות חדשה, ובכך למצוא את הדרך להיות בריאים.

טיפול בכאבי גב תחתון כמטפלים עלינו לחמם את השרירים, להגמיש ולהאריך אותם. לאחר מכן ניתן להטעין את המרכז התחתון באנרגיה. אנרגיה זו היא אנרגיה שיש לכולנו וכמטפלים אנו טוענים את המרכז החלש והחסר.
מילוי אנרגיה חסרה תאפשר לגוף להרפות שרירים. כאשר השריר רפוי הוא הופך ארוך יותר וגמיש יותר וכך הדם זורם יותר בקלות ומביא עימו חומרים משככי כאבי גב תחתון טיפול כאבי גב וחומרי ריפוי. רצוי מזרון טוב.

טיפול בכאבי גב תחתון יש לשלב נשימות בטן ובכך המטופל יזרים הרבה חמצן לאזור הגב והבטן. החמצן עוזר להרפות שרירים ומקל על כאבים.           

 
לייבסיטי - בניית אתרים